Pouhé dva roky po skončení druhé světové války uspořádala Praha první poválečný mezinárodní autosalon. Stala se tak po Paříži a Ženevě teprve třetím městem Evropy, kde se výstava automobilů a motocyklů konala. Od toho předcházejícího, který se uskutečnil v roce 1937, tehdy právě uběhlo deset let, ovšem tradice pražských autosalonů sahá hlouběji – až do roku 1905, kdy odstartoval ten první. Od té doby se u nás autosalony konaly pravidelně každý druhý rok, vyjma přestávek, které si vynutila válečná léta. Na autosaloně se v roce 1947 poprvé pochlubil svými výrobky znárodněný československý průmysl. Představil tu sportovní vůz Škoda 1101, kabriolet Škoda 1101 nebo luxusní čtyřválec Tatraplan. Jedním z těch, kdo si tyto vozy přišel prohlédnout, byl i budoucí československý prezident, generál Ludvík Svoboda. Nikdo z vystavovatelů ani návštěvníků tehdy ani v nejmenším netušil, že další autosalon se v Praze objeví až v roce 1991, tedy za dlouhých 43 let!